زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

بساط یک مدرسه کانکسی در تبادکان مشهد جمع شد

  • کد خبر: ۲۰۸۰۱۷
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
بساط یک مدرسه کانکسی در تبادکان مشهد جمع شد
فرماندار مشهد گفت: یک مشکل اساسی در شهرستان مشهد همه را رنج می‌داد. همه مردم دوست داشتند فرزندانی که در جوار امام‌رضا (ع) هستند، باسواد باشند و امروز باسوادی فقط خواندن و نوشتن نیست و به افراد حرفه‌ای نیاز داریم.

به گزارش شهرآرانیوز «سه‌شنبه‌های افتتاح مدرسه» در شهرستان مشهد، این هفته با اتفاقی متفاوت در منطقه تبادکان همراه شد؛ شش ماه قبل بود که شهرآرا از مشکلات یک مدرسه کانکسی دخترانه در منطقه تبادکان نوشت و حالا مسئولان از پایان کار مدرسه کانکسی و ساخت یک مدرسه جدید به‌جای آن خبر می‌دهند. مدرسه یاد‌شده ظرفیت مناسبی برای تحصیل دختران نداشت و اکنون با ایجاد ظرفیت برای تحصیل دختران در مدرسه‌ای دیگر، به‌جای مدرسه کانکسی نیز یک هنرستان پسرانه احداث شده است.

فرماندار مشهد در این مراسم با اشاره به اینکه افتتاح مدرسه فرصتی برای تزریق امید در جامعه است، خطاب به دانش‌آموزان این هنرستان بیان کرد: اگر همه ایران را مدرسه بسازیم، اما دانش‌آموزان ما هویت خود را حفظ نکنند و دشمن از آن‌ها سوءاستفاده کند، مدارس قوی، جامعه قوی و ایران قوی محقق نمی‌شود. باید به‌گونه‌ای آینده‌ساز این مملکت باشید که مانند امروز به همه دنیا بگوییم شما از ایرانی‌ها یاد بگیرید و مثال‌زدنی باشید.

محسن داوری ادامه داد: امروز همچنین یک مدرسه در روستای زیرکن کلنگ‌زنی و یک‌ خانه بهداشت در کال زرکش افتتاح شد.

وی در آیین کلنگ‌زنی یک دبیرستان دخترانه در روستای زیرکن منطقه تبادکان نیز با قدردانی از مسئولان و خیرانی که با اقدامات جهادگونه، این مسئله را محقق کرده‌اند، گفت: یک مشکل اساسی در شهرستان مشهد همه را رنج می‌داد. همه مردم دوست داشتند فرزندانی که در جوار امام‌رضا (ع) هستند، باسواد باشند و امروز باسوادی فقط خواندن و نوشتن نیست و به افراد حرفه‌ای نیاز داریم.

ضرورت توسعه مراکز تولید حرفه

وی افزود: این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مراکز تولید حرفه را ایجاد کنیم و توسعه بدهیم. وقتی کار را مردم انجام دادند، مشکل حل شد. از مردم درخواست می‌کنم به میدان بیایند و حضور مستمر داشته باشند. همین حضور مردم می‌تواند انگیزه ایجاد کند تا این مدرسه زودتر ساخته و توسعه داده شود.

فرماندار مشهد بیان کرد: با قول و تعهدی که داده شد، این مدرسه شش‌کلاسه تا تیرماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی همچنین در آیین افتتاح خانه بهداشت در کال زرکش بیان کرد: این سومین مرکز بهداشت است که در قالب افتتاح یک هفته در میان مراکز بهداشت در شهرستان مشهد افتتاح می‌شود.

در این مرکز نوآوری‌هایی هم انجام شده است و در کنار خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات دندان‌پزشکی و آزمایشگاه نیز در این مرکز ارائه می‌شود تا مردم کال زرکش هم بتوانند از این خدمات درمانی بهره ببرند. این نهضت تا زمانی که مسائل و مشکلات برطرف شود، ادامه دارد. داوری افزود: این مرکز می‌تواند به حدود ۳۰هزار نفر از مردم منطقه خدمت‌رسانی کند که اتفاق بسیارخوبی است. ما همه عرصه‌ها را بسیج کردیم تا مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان را برطرف کنیم و تحول خوبی در این زمینه رخ داده است.

ساخت یک مجتمع هنرستانی، در دستور‌کار

مدیر آموزش‌وپرورش منطقه تبادکان در آیین افتتاح این هنرستان پسرانه در منطقه کشمیری، گفت: این مدرسه کانکسی بود و برای دختران دانش‌آموز جا نداشت. دختران ما نیز در این مدرسه درس می‌خواندند و در گزارش روزنامه شهرآرا به مشکلات آ‌ن‌ها پرداخته شده بود. امروز این مرکز آموزشی افتتاح شد و توسعه یافت و اکنون در این مدرسه دو رشته تدریس می‌شود و سال آینده جمعیت محصلان آن به دوبرابر افزایش خواهد یافت.

محمدحسین عبداللهی با اشاره به اینکه این سومین پروژه است که در این منطقه به نتیجه می‌رسد و افتتاح می‌شود، بیان کرد: دو پروژه دیگر نیز در دست افتتاح است؛ ضمن اینکه این هنرستان چهارمین پروژه است که به همت بنیاد علوی ایجاد و افتتاح می‌شود.

وی افزود: به‌زودی یک مجتمع بزرگ هنرستانی به کمک و همت سازمان نوسازی مدارس، با وسعتی نزدیک به یک هکتار نیز افتتاح خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->